Monday, April 17, 2006

apakah itu cinta............


Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggung jawab,
Mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan,
Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian,
Mereka yang mencintai, menyebutnya takdir.

Kadang Tuhan yang mengetahui yang terbaik, akan memberi kesusahan untuk menguji kita. Kadang Ia pun melukai hati, supaya hikmat-Nya boleh tertanam dalam.

Jika kita kehilangan cinta, maka pasti ada alasan di baliknya. Alasan yang kadang sulit untuk dimengerti, namun kita tetap harus percaya bahwa ketika Ia mengambil sesuatu, Ia telah siap memberi yang lebih baik.

Mengapa menunggu?
Kerana walaupun kita ingin mengambil keputusan, kita tidak ingin tergesa-gesa.
Kerana walaupun kita ingin cepat-cepat, kita tidak ingin sebarangan.
Kerana walaupun kita ingin segera menemukan orang yang kita cintai, kita tidak ingin kehilangan jati diri kita dalam proses pencarian itu.

Jika ingin berlari, belajarlah berjalan duhulu,
Jika ingin berenang, belajarlah mengapung dahulu,
Jika ingin dicintai, belajarlah mencintai dahulu.

Pada akhirnya, lebih baik menunggu orang yang kita inginkan, menimbang dan memilih apa yang ada.
Tetap lebih baik menunggu orang yang kita cintai, menimbang dan memuaskan diri dengan apa yang ada.
Tetap lebih baik menunggu orang yang tepat, Kerana hidup ini terlampau singkat untuk dilewatkan bersama pilihan yang salah, karena menunggu mempunyai tujuan yang mulia dan misteri.

Perlu kau ketahui bahwa Bunga tidak mekar dalam waktu semalam,
Kota Roma tidak dibangun dalam sehari,
Kehidupan bermula dalam rahim selama sembilan bulan,
Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan.

Kebanyakan hal yang indah dalam hidup memerlukan waktu yang lama, Dan penantian kita tidaklah sia-sia.

Walaupun menunggu mencabar banyak hal - iman, keberanian, dan pengharapan - penantian menjanjikan satu hal yang tidak dapat seorangpun bayangkan.

Pada akhirnya. Tuhan dalam segala hikmat-Nya, meminta kita menunggu, kerana alasan yang penting.


Tetiba plak bleh terjiwang karen aku nih disebabkan kebosan tahap max kat sinih....aku ngantok nasib baik la aku g cari2 benda yang aku bleh bace... skali aku jumper bendaklah nih....cam best jer kata2 kat dalam nih cuber korang pahamkan....ada ar beberapa bahasanya aku dah tukarkan untuk memudahkan pemahaman...wakaka budget terror lak aku nih menukar hasil penulisan org lain.....huhuhu pepepun bahasanya memang best....hehe aku tujukan untuk sorang kawan aku yang skang nih macam ngah mental skit ngan masalah cinta....b cool man....i'll alwaze bside ya!!! come n join me rawk da world!!!! huhuhu....

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home